Brännskadad potatis

Dags att åka till second hand igen, främst för att avlämna några kassar med utsorterat material. Denna gång mestadels fuskblommor. Innan jag påbörjade färden satte jag på en kastrull skalpotatis på spisen, med "order" till maken att han skulle passa denna och ta av när klockan ringde. Detta var tänkt att bli den "felande länken" till middagen, så han hann äta innan fotbollen, om nu inte jag hann hem till dess.
Lastade av mitt bagage i affären och tog den vanliga rundan mellan hyllorna och se idag ropade det lite varstans.
Några saker fick nytt hem i Fagersanna, så länge, endel ska flytta vidare är det tänkt.
Nästa anhalt Hörnebo med mera kassar att lämna, för sortering. Nu var de fortfarande krassliga däruppe, så jag avstod gratiskaffet denna gång.
Bara att handla några förnödenheter, sen hemåt. I dörren mötte min näsa en välbekant doft, bränd kokt potatis.
Jodå, jag har också gjort fadäsen och glömt. Men idag var det värre än så, kastrullen stod fortfarande kvar på spisen och "kokade". Innehållet hade reducerats till små skrumpna skalpotatisar med tredje gradens brännskador.
De ligger numera långt ner i slänten och har kanske slutat lukta vid det här laget.
Middag hanns med före matchen, tack vare att jag kom hem så tidigt och tur var väl det. Tycker alldeles bestämt, att någon mer eldsvåda på den här adressen, ska vi inte ha.
Strax ska jag nog göra påskköttbullar och kålpudding till morgondagens middag, men först en kopp svart och pannacotta med jordgubbar (som svalnat färdigt i kylen medan jag "ljög" det här)
Visst ja, tuppar, höns, kycklingar och kaniner ska ju fram också........


Repris från igår, plus kokta grönsaker (till mig)


Blev lite suddigt, men kajan städar också efter vinterpartajet, sent ska syndar'n vakna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0