Man slipper väl inte undan.....

Satte mobilen på "wake up call", eftersom det är så förfärligt svårt att komma isäng på kvällen. Vilket med automatik medför att det inte är särskilt svårt att sova till långt in på förmiddagen. Var ju tvungen att pallra mig till gymet, före stängningsdags klockan 13.00. Innan dess lockade givetvis ett besök på second hand, samt gratisfiket i Hörnebo. Hade idag, (väl utrustad med ett presentkort från födelsedagen) turen att hitta lite prylar att släpa med hem. Precis som om jag skulle behöva fler prylar, särskilt i dagsläget, då det finns ett och annat att ta hand om från fyrarummaren i Hjo. Hur som helst lite "skit" blev det i kassen.
Kaffe och tekaka därpå i Hörnebo och med några minuters marginal, (till stängningsdags) avklarat program på gymet.
När jag anlände hem hade isen på merparten av sjön "haft den goda smaken" att försvinna, ett angenämnt vårtecken.
Maken passade under tiden på att stå och frysa till Fagersanna-fotboll på grusplanen i Tibro, så jag hann nästan klart middagen till han "blåfrusen", dök upp. Parallellt med middagen bakade jag två banankakor och fick så småningom, som efterrätt till en Ipren, smaka av "migränmedicinen", innan den hunnit in i frysen. Men före det blev det en middagslur, på fyra timmar!, vilket hade god effekt på huvudvärken, men medför (som synes) ytterligare en "late night" vid datorn.


Bildbevis på islossningen (jämför gårdagens foto).


Effekten av fyra övermogna bananer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0