Ny karriär?

Igår bestämde sig maken för att gå i pension till sommaren, återstår att se hur det avlöper (på hemmaplan menar jag då). Kanske dags för en ny karriär i flyttbranchen? Idag fick vi pröva på yrket, om än i ganska liten skala. En av makens kollegor lånade ut en lagom stor lastbil för bekväm transport och passade själv också på att prova detta yrke för en förmiddag. Nu tillhör han en mycket yngre generation än oss och man kan aldrig vara säker på att nuvarande yrke (brevbärare) finns kvar fram till hans pensionering, så det är lika bra att prova lite av varje när "tillfälle bjuds".
De fick lasta och bära, jag plockade upp och in i skåp och lådor, ganska svettigt det också. Tack för hjälpen!
Maken och jag återvände sedan till "den gamla lägenheten", för att förbereda lite "finlir" till imorgon, innan vi utsvultna (i alla fall jag) stannade vid korvmojen på hemvägen.
Frampå eftermiddagen var det sen dags att bege sig till möte med Mölndals (o-)kyrkliga syförening, då några av "systrarna" hunnit fylla år. (Vi ligger lite efter med firandet, då detta var förra årets jubilarer som vi inte riktigt hunnit med.) Tiden bara springer iväg ju, var tog förra året vägen? satt vi och undrade på kinarestaurangen, medan vi smorde kråset.
Medlemmarna övernattar i skrivande stund på ett lokalt spa och njuter av både pool och jacuzzi, men jag och ytterligare en "medlem" i vår lilla förening, ansåg oss inte ha tid med detta då familjeangelägenheter kommit emellan.
Nu dags att nyttja bingen en stund, innan avfärd mot Hjo om sisådär tio timmar.


Rena rama proffsen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0