Möbelmontering och fågelskådning

Kändes väldigt segt imorse. Nej, jag har inte varit ute och festat, är väl bara gammal och trött får man förmoda.
Tog mig i alla fall i kragen, kom så småningom ut och startade gräsklipparen. Vädret var ingenting att klaga på, halvsol och cirka 20 grader. Nu tar det bara en halvtimma att gå över både fram och baksida, så särskilt utarbetad blir man faktiskt inte, men en aning törstig. Kallt danskt citronvand smakade bra på altanen efter väl förrättat värv.
Föga inspirerad stekte jag sedan prinskorv till middag, med blomkålsstuvning till mig och pasta till gubben.
Eftersom vädret var det rätta tog jag tag i solstolsmonteringen. Inte så svårt, men det behövdes någon med hårda nypor att trycka till, så maken fick göra snabbtjänst. Nu var detta inte världens dyraste variant, inköpt på Jysk och den hade lite svårt för att "sitta ihop", vilket maken fann världigt roligt, medan jag inte var lika road, eftersom det försvårade flytten till verandan. Tror nog att jag till slut lyckades trycka i hjulet ordentligt, men det visar sig....
Den höll att sitta/ligga på, så långt allt väl ändå.
Tog ut en kopp kaffe och kameran till min nya "lya" på verandan och satt där en stund, lurpassande på alla fåglar som kvittrar överallt. Tror att det är en flugsnappare som fastnat denna gång.
Förresten idag är det trettiofyra år sedan vi gifte oss, bröllopsdag med andra ord. Det hade jag ingen aaaaaning om.... sa maken.


Bäst att passa på och föreviga när trädgårdsframtoningen ligger på plus.....


...och här en närbild på "färgpaletten".


Kan detta vara gott till kaffet?...svar: Jovars, det slank ner.


Min "nya vän" en förmodad flugsnappare.


och här "nya fina" solstolen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0