Nytta och nöje

Klockan åtta imorse gick maken ut i det vackra vädret och började olja in verandan. Någon timme senare kravlade jag också ur bingen, för en dusch och sen färd till Hjo. Kompisen hade ärende dit och då hakade jag på. Medan hon uträttade vad hon skulle göra, besökte jag mor. Därefter åkte vi till Stampens kvarn, för lunch i deras trädgård.
Idag var dock inte jag så imponerad av det de bjöd på som dagens. Vi kan väl säga att jag valde fel, eftersom Anette var riktigt nöjd med sin fisksoppa. Stackars henne bara, för hon var "tvungen" att äta våffla till efterrätt.
Nåja, det gick att äta viltgrytan men jag rekommenderar den inte, om de skulle ha den på menyn nå'n mer gång.
Smaken är dock olika och man kan inte gilla allt (men lite besviken var jag).
Efter att ha suttit där en redig stund, påbörjade vi hemfärden och beslutade att besöka den nyöppnade klädaffären i Tibro. Det var en positiv överraskning, de hade kläder för "all shapes and sizes" och dessutom ett lite annorlunda utbud och riktigt hyfsade priser.
.....och visst handlade vi en del, -båda två.
Hemma hade maken återupptagit oljandet och låg på alla fyra med penseln i högsta hugg. Lite retligt var det dock att oljan tog slut när bara några få plankor var kvar.
I den allmänna röjningen av allt möjligt, har jag även passat på att lägga upp lite småsaker på Tradera. Det var väldigt längesedan jag använde mig av denna sajt. Har varken köpt eller sålt något där på flera år.
Nu dags att förbereda packningen inför morgondagens Stockholmsresa. Först ska jag dock klippa mig på förmiddagen och på eftermiddagen måste jag gå på ett informationsmöte i Skövde på arbetsförmedlingen, men sen drar vi.
Storebror fyller nämligen 6 år på fredag och det ska vi fira, på plats.


"Morronpasset"


Mätt och belåten


"Vår kompis" tog igen sig efter pratstunden.


Utsikten vid dammen


Ny affär i Tibro: kan rekommenderas, billigt!


Sen blev vi kaffetörstiga igen, tur att "Syster Yster" finns, -nära!


....och hemma, där tog oljan slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0