Kak-klipp!

Tempo Fagersanna har idag fått leverans av ovanstående, plus toapapper, katt- och hundmat samt en hel del annat.
I bladet denna veckan fanns "en hel drös" med kuponger och många kunder har nappat på det bak-tema som rabatterna utgjorde. För snabbköps-kassörskan innebär det följande, att inte köra streck-koderna på varorna utan "bläddra i kortleken" och mata in ett fyrsiffrigt nummer istället.
Inte helt lätt att hålla grejerna från streckkodsläsaren så ibland piper det till, men som tur är, är det inget svårt att korrigera, men snabbköp kan väl diskuteras under dessa förutsättningar.
Ett tips till kak-sugna Fagersannabor: "nyanlänt" tillfälligt parti Gille chocolate-chip cockies storpack. En låda 17:- och två lådor bara 30:-. Passa på för dom var goda, vi har smakat (till elvakaffet).
Imorse var jag bagare också, både wienerbröd och ciabatta fick jag förtroendet att baka, inga klagomål så långt.
Nu har vi ätit en sen middag och maken blev precis hämtad till ett möte i Ulvåker, så nu ska jag.......
Ja vad skulle jag? Med facit i hand kan meddelas att det blev en sovstund framför TV:n, surprise, surprice!
 
Lite exempel ur arkivet på vad man kan baka.....bullar,
 
sockerkaka och.....
 
....brödkakor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0