Kors i taket....

Idag var det full rulle med göromål i affären, datumkontroller, iordningplockande och påfyllning av en massa nya varor som kom under senare delen av förmiddagen. En och annan kund var också inne för att handla. mer eller mindre mycket.
Strax före min lunchrast kom det en transport med en stor villavagn som skulle lastas om utanför affären, vilket var avtalat sen tidigare. "Huset" hade färdats hela vägen från västkusten och skulle nu placeras på Badvägen i Fagersanna. Den vägen vi åker när vi ska till "vår badplats". Det var en hel del folk som följde med för att fixa alltihop, följebil med varningsskylt och allt.
Hörde sen vid min återkomst, (mätt och belåten) att allt hade gått bra, ägaren verkade lättad nu när det var över.
De hade beställt kaffe och smörgåsar på Tempo, som intogs i det färdigställda fikarummet längst in i affären.
Hit kan förresten vem som helst komma och fika, kaffe med nybakat wienerbröd (t.ex.) kostar bara en tjuga.
Kompisen, just hemkommen från Spanien, tittade in en snabbis och pratade lite.
Väl hemma igen, med posten vittjad från lådan, blev det en spontanfärd till Tibro för att hämta paket mitt i makens packande inför Stockholmsresan. Jag passade på att hänga med och ta en titt-in på second hand, men hittade ingenting idag, vilket hör till ovanligheterna, måste sägas.
Maken fick dock vänta en liten stund innan jag var klar med genomgången av lokalen. Parkerade honom vid en stor låda CD:n och visst hittade han något att köpa. Slutligen fann då också jag två exemplar, lämpliga som presenter framöver.
 
Huset som tog en paus utanför affären.....
 
Det fanns mycket i paketet, men vad har hudvårdsprodukter med mobiltelefoner att göra, kan man undra!
 
...och här är CD-fynden för dagen, maken låter meddela att "skiten i förgrunden" vill han inte kännas vid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0