Övning ger färdighet....

Eftersom jag tränade så idogt igår på att ha sovmorron, blev det betydligt enklare idag, att "sova bort några timmar av förmiddagen" . Att jag sen inte kom isäng förrän vid tvåsnåret hade nog också viss betydelse.
Det fanns lite torr tvätt att roa sig med efter grötfrukosten och så hade minst halva dan gått.
Då, helt plötsligt, vaknade samvetet till liv och meddelade att något vettigt får du allt ta dig för idag....
Snabbt in i duschen och på med micron för att värma resterna av fläskfilégrytan med ris från gårdagen och sen högsta fart mot Hjo. Vilket innebär 80 kilometer i timman för att inte hamna på kort.
Började med en stärkande runda på Hem & Hobby, där jag hittade ett tyg som ska bli vinterns draperi i hallen.
Bara Inga får igång symaskinen så ska väl det snart vara fixat.
Sen fick det bli en visit hos mor en liten stund och på hemvägen var jag sååå redig att jag stannade vid gymet.
När jag återvänt hem ringde telefonen, det var barnbarnet (storebror) som hade skrivit i morfars chat på Facebook och när det gått en hel timme, blev han otålig.
.....och undrade "Vad jag egentligen höll på med, eftersom det inte kom nå't svar",  lovade direkt att ta tag i detta efter snabbdusch.
Dumburken är påslagen och fotboll Chelsea-Liverpool, som slutade 1-1 är avverkad, får se vad det blir mer under kvällen.....
 
Har inte sett gula barrträd förut, men det finns tydligen. Här i Hjo stadspark.
 
Halv fem på hemväg från Hjo, en söndag mitt i november.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0