Smakfullt

Började som vanligt klockan åtta imorse, men fick lite ledigt för att köra make med resväska upp till bussen vid stora vägen. Har på Facebook nu ikväll sett att han har anlänt till huvudstaden och installerat sig hos dottern på Söder.
Han hade dessutom hunnit med en shoppingtur och fått tag i dyra joggingskor, billigt. Nu får vi se om han även hittar såna långbyxor han vill ha, det blir en utmaning under morrondagen kanske, innan han ska ta pendeln till "landsbygden" för en krogsväng med gamla (i dubbel bemärkelse, haha) klasskamrater från småskolan.
Som pensionär kan han åka nästan gratis, i hela stor-Stockholm, så bäst att passa på och få valuta för pengarna.
Bra att han shoppingtränar också, så kan han få följa med till det ultimata provet inom det området framöver: En totaldag på Gekås i Ullared. När han läser detta "hot" går det nog kalla kårar utmed ryggen vid tanken på att behöva göra en så'n resa och dämpar förmodligen "ivern" att träna betydligt. Bäst att inte visa framfötterna på det området för mycket, blir säkert den nya taktiken. En tur till Medborgarplatsens bibliotek istället, är en inte alltför kvalificerad gissning på alternativ sysselsättning.
Vi får hoppas att det han handlar dock, är smakfullt till utseendet....nu när inte frugan är med.
Apropå smakråd så blev jag idag bjuden på lunch, med förbehållet att jag skulle recensera den valda färdigrätten imorron. För eventuell framtida utvidgning av Tempo Fagersannas sortiment.
Slutade idag vid middagstid och då kom en kompis förbi på fika, innan jag till slut, tog mig i kragen och kom iväg till gymet och precis som vanligt är det sååååå skönt när det är gjort.
Till sist var det för väl att Obama vann presidentvalet i USA, inte bara för invånarna (varav våra avlägsna släktingar nu drar en suck av lättnad) utan för hela världsekonomin på sikt.
Nu blir det bönderna på TV, ishockeyn skiter jag allt i........
 
Avslutar med min kvällsfika: Digestivekex med camembert-ost och apelsinmarmelad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0