Solen sken över torghandeln

Jodå kom allt iväg till fredagens torghandel och idag var det ovanligt många "knallar" tyckte jag. Det  fanns till och med två stycken som sålde garn och handarbetesmaterial, lyxigt värre. Nu handlade jag inte några mängder, men det är ändå trivsamt att gå runt och kolla in utbudet, allrahelst när vädret är på sitt bästa humör.
Träffade också ett par bekanta att byta några ord med, men tiden går så fort när man har roligt, så det blev nästan hals över huvud, att ge sig iväg mot dagens arbete. Fick köpt ett nystan neongrönt garn och tre hyacinter iallafall.
Eftermiddagen tillbringades sedan mestadels bakom kassa-apparaten, snackandes med diverse kända och okända ansikten. Hann även en bit på min stickning, för som jag skrev igår, är kunderna alltför  "few and far between".
Nu väntar strax årets premiär av "På spåret" och det vill inte jag missa, men gissa vad maken tittar på......
Får väl försöka hålla korpgluggarna öppna, trots att jag blir förpassad till sovrums-TV:n.
Imorron väntar sen gymet, fy skäms en hel vecka sen jag var där. Men är man ett troget fan av devisen: "Du ska inte göra idag vad du kan skjuta upp till morgondagen" , så får man också ta konsekvenserna.......
 
Våra vänner var även idag på besök......
 
...så jag bjöd in dom på brödfrukost. Fru And lät sig väl smaka direkt, medan herr And var mera restriktiv.
Utav den anledningen fick han inte tag i så många bitar, då frugan var alltför snabb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0