Marknad......

Idag var det marknad igen, ingen konstig helgdag som var ivägen. Blev skjutsad upp till bensinmacken där den startar och sen fick maken ledigt ett par timmar. Mycket lugnare att gå själv, då kan man titta på precis vad man känner för och ta god tid på sig. Hittade två långärmade t-tröjor till mig i en av alla "offerta"-högar, där allt kostar tre euro. Kunde sen också inhandla ett par tunnare shorts med fickor lite här och var, till maken. Nu var han ju inte med  och kunde prova, (det hade han aldrig besvärat sig med ändå, så egentligen inte problemet), utan bara att ta beslut om en chansning på att storleken var ok. Om dom föll i smaken, ja det skulle dock bli en annan historia, men eftersom jag valde den glada färgen gråsvart, var det inte alltför kontroversiellt.
Köpte sedan också en liten julklapp till och så hade två timmar gått. Dags att ringa efter privat-taxin för hämtning och medan jag väntade införskaffa nå't drickbart och en liten pirog på macken.
Det smakade bra där på bänken i solskenet, medan jag väntade på skjuts.
Hem och tillaga middag, som vi sedan åt och maken ville visst inte göra nå't mer denna dag, så då gick jag och sov middag. Allt på temat, "Vem vinner tråkighetstävlingen", om vi nu har en sån?
Kväll blev det iallafall och jag var uppe vid poolen och tog några kort, inte så intressanta kanske, men får duga som dagens illustration.
 
Bara att sätta igång.....
 
Växer det träd på balkongen?, eller i havet? eller är det bara en synvilla.....
 
Dagen går mot sitt slut och mörka moln hänger över bergen, regn kanske? funkar bra, inatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0