Var är kunderna?

Då var det måndag igen och en ny arbetsvecka för praktikanten. Visst är det bra att det är ganska lugnt när man ska lära sig nya grejer, men med så folktomt långa stunder i en landsortsbutik, förstår man att det är kärvt att få snurr på verksamheten.
Som sagt är det roligt att prata med människor och jobba i ett serviceyrke och både jag och affärsinnehavarna trodde att det skulle kunna bli ett jobb till "den gamla tanten", men då kunderna sviker och man ständigt får sälja ut varor till halva priset, ser det inte bara nattsvart ut för den här tanten, utan för affären som helhet.
Det känns sorgligt, främst då för ägarna som har lagt ner både en enorm arbetsinsats och satsat medel för att servicen ska finnas kvar lokalt här i byn. Dessutom  verkligen gjort en ansiktslyftning och snyggat till överallt i hela butiken, med fikahörna, spel osv.
Än så länge finns det hopp, men det hänger så att säga på gärsgår'n och linan är väldigt slak.
Nu kan man ju tycka att jag pratar i egen sak, för ett riktigt jobb. Visst gör jag jag det, men i det större perspektivet handlar det lika mycket, om än inte mer, om: Vill vi ha affär i Fagersanna eller kvittar det??
Ute blåser det också kalla vindar. Det känns att det är höst ända in i skelettet.....
 
Denna läckra laxsida, idag inköpt på arbetsplatsen och nu delvis tillagad, resten förpassadades till frysen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0