Fridag

Ledigt! (haha) Tid att sova på morgonen, vilket utnyttjades ordentligt. Inte bara av mig, utan även pensionären sov som en gris långt in på förmiddagen, en hel timma mer än mig faktiskt. Oj då, såååå länge brukade han inte sova minsann! Jajajaja, en dåres försvarstal ungefär......
Jag ringde först Arbetsförmedlingen, laddad och irriterad. Hittade nämligen ett brev från dom med en kallelse till jobbintervju, som kommit när jag hade lovdagar och var bortrest. Var bara tvungen att få reda på om det var deras stående rutin att skicka sådant varje gång man anmält lediga dagar och rest bort. Var nämligen likadant förra hösten, då vi var på semester en vecka. Bad att få prata med någon i chefsposition och blev kopplad till en sådan. Han hade dock en urusel telefon, som han visserligen bad om ursäkt för, men vad hjälpte det egentligen, när jag ändå bara hörde delar av vad han sa och fick fråga om hela tiden. Tror någon att detta hade en lugnade inverkan på mig? Nej just det, precis tvärtom. Det var nära att jag (som engelsmännen säger) : "Completely lost it!"
Så höll vi på och slutligen dog hans telefon totalt. Ringde han upp mig igen på en fungerande linje tror ni, inte då.
Han skickade dock ett mail fick jag senare se och bad om ursäkt en gång till och skulle vidarebefordra mina åsikter över hanteringen. Senare under dagen ringde den handläggare som anvisat mig praktikplatsen och vi redde ut resten av bekymren, så nu är vi "på bana igen", så länge det nu varar.
Fanns en del annat att pyssla med också, tvätt bland annat. Sen skulle maken åka till biblioteket och jag hakade på för att uträtta apoteksärende och köpa mat. Apoteket hade datastrul, så det blev ingen medicin men de skulle ringa när det var igång igen. Ingenting akut direkt så "no problem", men......
Väl hemma vid middagsbordet ringde så mobilen, då hade de inte det jag skulle ha i lager men kunde få hem till tisdag. Tog två minuter så ringde dom igen och nu var det restnoterat och de skulle inte få leverans förrän 28 september!!! Blir alltså till att ringa hudmottagningen för att få alternativ medicin utskriven, seriöst alltså, vart är vi påväg i samhället.......
Lite grädde på moset kom när gräsklipparen inte ville vara med, hur vi än "gullade" med den, så nu får även han åka till "farbror doktorn" imorgon.....och gräset det bara frodas och växer, tralalala.
Maken drog på fotboll och jag tyckte att något roligt ville jag ändå pyssla med idag, så det blev en total genomgång av smink, hudvårdsprodukter och andra toalettartiklar i badrumsskåpen.
Kan meddela att jag definitivt inte behöver köpa några fler ansiktscremer under min livstid och deodorantlagret räcker i minst ett år. 
Oj vad klockan går, kanske ska sova lite, för att orka åka till second hand imorron (hihi) och gräsklippardoktor i Ulvåker.......
 
Den "sjuka" lilla maskinen......
 
Det lider mot höst och solen går ner tidigare, bakom träden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0