Frukost och gardinkrokar

Idag fick jag det stora förtroendet att åka och göra veckans matinköp, det vill säga fylla på frukost och fikaförrådet.
Jag har lärt mig en ny variant vad det gäller smörgåspålägg förresten. Har aldrig provat denna variant förut, men den är mycket populär i sällskapet, att ha kaviar och ost på smörgåsen samtidigt. Det lär väl inte bli någon favorit kanske, men smakar ok och nu är det provat.
Dagen har för övrigt gått i "klippens" tecken, i dubbel bemärkelse kanske man kan säga till och med. Efter att ha gått över möblerna med dammtrasan, var det dags att klippa prislappar och fylla på detta förråd som sinat betänkligt.
Vid öppningsdags var det så en ny arbetsuppgift som stod på agendan, "att mingla" bland kunderna, vilket fyller flera syften. Vara behjälplig vid frågor, hålla lite ordning och kolla "så ingenting får fötter".
Träffade flera bekanta under dessa rundor i lokalen och kunde hjälpa till att hitta rätt sorts gardinkrokar, på engelska, fast åt en tyska.
En sidoeffekt av allt detta "knatande" runt bland saker till salu, var givetvis att jag hittade ännu fler "personliga klipp" och en hel kasse sådana fanns att betala till slut.
Den kassen ska nu fyllas (och återbäras) med makens skjortor, som han äntligen har kommit till skott med att gallra. (uppgift på dagens skriftliga order)
Det kan också meddelas att bilen klarade besiktningen och imorron får vi pyttipanna i våra matlådor.
 
Inte riktigt alla fynd för dagen, men merparten iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0