Gymbesök och fiskmiddag

Maken begav sig till Fagervi idrottsplats strax före åtta imorse, för att hålla ordning på alla bilister som kom dit för att gå enmilavandringen i skogen som de igår färdigställde.
När han åter anlände till hemmet vid elvatiden, hostande och snörvlande med en alldeles (sen igår) ny förkylning. passade jag på att låna hans bil. Ingen större hit att använda min egen som för närvarande är minus en bakruta, med ett "plastplåster" istället.
Tog mig faktiskt i kragen och kom iväg till gymet, som egentligen var tänkt för gårdagen. Av förklarliga skäl fick jag dock stryka det på lördagsschemat. Nu är det iallafall gjort och efter dusch startade jag söndagsmiddagen, lax i foliepaket med potatis och dillmajonnäs. Jo, det var precis så gott som det låter och blev lagom mycket kvar till min matlåda, att avnjutas ännu en gång, imorron.
Maken "blir utan mat" imorgon, eller snarare han får väl gå på lokal, när han anlänt till huvudstaden. Där ska han ånyo, tillbringa några dagar med bröderna Bus, då mamma måste resa i jobbet.
Jag får väl roa mig på bästa vis så länge, second hand, trasiga glasrutor/skivor och har allt sett att golven här hemma skriker efter en omgång vatten....... men se det blir inget idag!
Den som väntar på nå't gott.......haha!
Får bli Liverpool-Arsenal eller Finnkampen en stund nu och en kopp svart och titta vad jag hittade........;o)!
 
Smakade bra idag och gör säkert så imorron också!
 
Idealiskt till en kopp kaffe och sport på TV.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0