Höstregn

Idag var det sovmorron och därefter välling (ja Ni läser rätt) och rostat bröd med kaffe till sen frukost. Det är gott med välling, milt och bra för magen att starta med, precis som gröt och ibland vill man ha lite variation.
Hög tid sen att dra sig mot Hjo, för att besöka både syster och mor. Började hos syster, innan hon skulle åka till sitt jobb. Sen var jag tvungen att åka till Hem & Hobby, eftersom det serverades lunch på äldreboendet just vid den tiden.
Inga problem att hitta fynd denna gången heller. Köpte lite garn som ska få åka till Spanien på semester med mig.
Har börjat fundera på om jag inte kanske, möjligen, eventuellt, behöver en ny tröja för egen del, en benvit med nå't roligt på. Vi får se om fantasin slår till där nere i södern.
Mor fick en timma av min hårt ansatta tid, innan jag hastade vidare för fler ärenden.
Borde även ha besökt gymet, men intalade mig lätt! att jag var värd en fridag från det idag. Skulle ha gått på grillfest ikväll, men behöver "landa lite" här hemma. Skulle ha kört en kvartersloppis imorgon, men vi beslöt att skjuta på den också. Vi vill ju inte konkurrera ut Bondens Marknad i grannkommunen Karlsborg.
Ja precis så hänsynsfulla är vi här på Sågvägen i Fagersanna.......
.....och höstregnet det bara öser ner, tömde en "rågad" regnmätare alldeles nyss, när jag hämtade några tomater till vår sena torsk-middag.
Blir dumburken i sovrummet för min del ikväll, då Västerås spelar hockey på den stora, så "gonatt då"! (haha)
 
Hoppas dom hinner mogna innan vi åker.....
 
"Regnet det bara öser ner".... men solrosorna växer, har börjat titta över verandaräcket nu!
 
Nästa år blir det vattenväxter, typ näckrosor och sånt. (Next year I will put real waterplants in here...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0