En dag i ljusets tecken

Idag var det då dags att lämna in bilen, för att "få" en ny bakruta till bagagedelen. Detta medförde att jag var tvungen att gå upp ytterligare en halvtimma tidigare, än den numera en vecka gamla rutinen.
Trots allt är det ju fortfarande ljust på morgonen och jag var (förvånansvärt nog) ganska pigg ändå.
En av mina arbetskollegor var snäll och åkte en liten omväg för att hämta mig, sen körde chefen mig tillbaka dit efter jobbet.
Skönt att ha en hel bil igen och hoppas nu bara att det så förblir, peppar, peppar!
Förmiddagen ägnade jag sedan åt att först vika och lägga alla dukar tillrätta, efter kundernas upptäcktsfärder i högarna under gårdagen. Det var inte så farligt stökigt faktiskt, så det gick ganska fort.
Sen var det dags att ta tag i lite skyltning och paketering av ljus, som jag igår lovat damen som är ansvarig för detta.
Det tog nästan hela förmiddagen och ytterligare en tjej hjälpte mig.
Lunch följde, lite stickning och snack i en soffa innan möblerna skulle dammas. Justeringar på träavdelningen och en del annat, sen var onsdagen till ända.
Hemma lagade Inga stuvad vitkål med varmkorv till imorron, tänk vad snäll hon är, så att jag har tid att sitta vid datorn och ljuga.......
 
Så här såg det ut på bordet, när vi var klara......
 
Dom här manschetterna ville så gärna bo hos mig i Fagersanna, så jag hade inte hjärta att neka.
 
...och så var ytterligare en tröja klar, (storlek S/M ungefär) ska strax starta en ny igen....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0