Torsdag igen

Upp och hoppa för att glatt dra iväg till en av veckans städdagar. Roligare kan man givetvis ha, men det går ändå hyfsat bra och hjälpmedel finns för att underlätta. Mera pusselbitar att räkna och spel att kolla, följde strax därpå.
Idag hade jag dessutom traditionell torsdagsmiddag med mig, ärtsoppa & pannkakor. Sen kom det en väldig massa lådor att börja plocka igenom, men de var så pass många att vi inte hann klart innan det var dags för hemgång, för den här veckan.
Idag hade jag ärende till Apoteket, för att handla en del förnödenheter till reseapoteket och maken behövde fylla på sitt medicinförråd. Nu är det avklarat. Lite i taget och planering av packningen inför semestern har startat.
Maken hade "bråkat" med trädgården idag igen, denna gång den vildare delen som fick sig en omgång. Har inte varit ute och tittat än, för det är precis som igår, solen skiner men det regnar iallafall.
Ska nu ringa till mor och höra om hon ska ha något "godis" att bunkra upp med innan vi försvinner ett par veckor.
Får väl ta en tripp dit under morgondagen, samt besöka gymet. (tycker dock att det inte var längesen jag var där!) Ska nog koka mig några varmkorvar till kvällsmat och sen kolla in om det finns nå't sevärt på "dumburken".
 
Kvällningen smyger sig på.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0