Idag en annan dag.....

Medan maken låg kvar i sängen och snarkade, smet jag iväg till gymet. Tro nu inte att det var arla morgonstund, nej inte alls, men jag var iallafall uppe, så lika bra att få det gjort.
Soligt var det forfarande, är väl inne på fjärde dagen nu tror jag. Nästan så man tror det är något fel, men å andra sidan så är det fortfarande kallt och flera minusgrader varje morron. Maken går ut varje dag och bråkar lite med isen, som ligger i skugga på verandan och julljus-slingan är fortfarande fastfrusen i baljan på trappan. Jag har försökt att få loss den vid flera tillfällen, men bara att vänta....
Sitta och sticka på altanen med en kopp kaffe gick dock alldeles utmärkt, då det var lä med ca 20 graders full sol.
Har även "tjatat" lite på Facebook-sidan "Du vet du är från Tibro om....". Kunde inte låta bli att kommentera den  eviga järnvägens vara eller inte vara och lade upp ett foto som ironiskt inlägg i debatten och vips blev det fart i "ankdammen". Där är enligt mitt tyckande ett väldigt plaskande om allt och ingenting, samt ett närsynt tänkande i mångt och mycket. En något inskränkt värld av åsikter, som inte leder så särskilt långt utanför kommungränsen.
(Kanske inte ens så långt som till Fagersanna en gång)
Vart hamnar vi då?
Jo för att ta ett exempel från morfar, (när mormor testade en ny maträtt): "Håll dig te' dä' gamla du!"
Vi hade "missat" både pizza, tacos, kina- och thaimat, som är så gott......
 
När går nästa tåg?hade jag skrivit till bilden.....
 

Den här blev klar inatt....
 
...följd av den här, precis ihopsydd ikväll.
 
Apropå "nyheter", försökte mig på ukrainska dumplings(piroger) men det blev ingen större hit.
Dock är det kul att ha testat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0