Många foton finns dä.....

...och sitta böjd över lådorna ger en lätt känning av "gamnacke", så jag fick avbryta en stund och tog en promenad (hann innan regnet började). Det fick bli "skogsrundan" och där är det mycket uppför, innan det går nerför. "Trötter" blir man, men fin utsikt får man för mödan.
Tidigare imorse kom maken och sa att han plötsligt blivit sugen på en resa till Mariestad idag. Nu var det inte själva sta'n som "drog" utan gamla tidningsarkiv. Han har ju snöat in på idrottshistoria och där serietabeller från förr (innan det nästan ens fanns såna), så han behövde bilen: Gick det bra?
Ja själv hade jag ju bestämt en dag med foton, så behov av bil fanns inte för min del. Gick det bra skulle han vara borta länge och gick det inte så bra var han snart hemma igen.....
Tiden går fort när man plockar i "arkiv" av vad det vara månde och själv kom jag framåt halv fyratiden på att lunch, kanske vore en bra idé. Som vanligt gäller då själv är bästa dräng och rota fram nå't tillagningsbart.
Blev "spontan-pytt-i-panna" på lite köttfärs. Nu kräver detta en avslutning, i form av kaffe med...ja vadå det får bli en överraskning när jag ger mig på förråden.
Änderna har skött sig hyfsat idag, bara en olycka på den förbjudna platsen och en sammandrabbning om nyttjanderätten, än så länge kanske ska tilläggas, för nu återkom dom från sin utflykt till sjön.
"Spoke too soon" som engelsmännen säger, har jagat flygfäna från altanen femtioelva gånger vid det här laget. Måste vara extremt små hjärnor dom har, nära nog "none excistent". 
Får ta en kopp svart till och varva ner adrenalinet med att starta en ny tröja......Regnar gör det också, fortfarande.
 
 Gick upp för kullen där Fagersannas Rotunda en gång låg, hittade dessa på en björk.
 
Hittade också gott om såna här högar däruppe, rådjur??
 
Mitt i skogen? Nej, till höger skymtar riksväg 49.
 
Gott om mossbevuxna stengärdsgårdar finns det uppe utmed "skogsrundan"
 
Vårtecken nummer två siktat i en backe.....
 
....nu går det nedför hela vägen hem.....
 
och vid foten av backen i en trädgård, "en hel hoper" med vårblommor, både vilda och "tama". 
 
Bedrägligt lugn på förmiddagen, (invaggad i falsk säkerhet)
 
Så här såg spontan-pyttipanna ut, med en klick turkisk yoghurt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0