Somnar vid datorn....får ta en kaffepaus.

Idag blev det under tidig förmiddag en gemensam tur, med maken till Hjo. Han skulle (ja ni gissar förmodligen rätt) riva i Hjo tidnings arkiv efter "missing parts" i sin idrottshistoria. Så jag lämnade av honom vid entrén till redaktionen och fortsatte själv ner till mor. Kanske att hon kunde berätta något mer från sin barndom, som jag har nytta av framöver. Men det verkar inte som om hon kommer ihåg, eller alternativt inte vill prata så mycket om den tiden.
Medan vi satt där kom plötsligt en kusin till morfar på besök, en yngre syster (93 år) till byggmästare Englund som jag intervjuade för några veckor sedan. Hon pratade gärna och mycket, var dessutom oförskämt pigg för sin ålder och incisterade på att jag skulle följa med och gå husesyn i hennes lägenhet, på avdelningen bredvid.
Där försvann gott och väl två timmar, så sen var det bäst att sätta fart, så jag hann klara av Hem&Hobby innan maken var färdig med sitt. Han hade allt blivit lite skinkig om han varit tvungen att beträda "detta hemska ställe".
Klockan hade passerat lunchtid och vi var hungriga, så "kinesen" Ming fick påhälsning, för påfyllning.
Hade tänkt att åka till gymet, men vacklade en aning i mitt beslut, då magen var full av mat.
Då pep telefonen och kompisen frågade om jag möjligen var påväg till just gymet, det hade hon tänkt.
Man är väl flexibel och kan ändra sig, tänkte jag och ringde upp henne. Så nu har vi varit rediga både hon och jag, medan maken fick i uppdrag att med lista, handla alldeles själv på ICA, några få saker.
Innan dess hann han ta en promenad och på det få kaffe hos de gamla jobbarkompisarna, så det var inte direkt synd om honom heller.
Känns skönt att det blev av, med de fysiska aktiviteterna, även om en ansenlig mängd kinamat gjorde sig påmind.
Har fått lite frågor om de "utackorderade" tröjorna sen igår, det känns kul och nu har jag med hjälp av kaffet kvicknat till ur koman.
Får väl ägna delar av den återvunna energin till att fylla tvättmaskinen och motionera dammsugaren en sväng.
Sen blir det stickfåtöljen och dumburken.....
 
Här "dumpade" jag maken och passade på att ta kort (på bilen) samtidigt.
 
Åt andra hållet ser det ut såhär, med Vättern skymtande "på slutet".
 
Det ombyggda torget i Hjo, med påbjuden hastighet 7 km vid passering. Kinesen längst ner t.v. i det vita huset.
 
...och här ligger dom, "marodörerna" som om inget hade hänt, men det hade det, när vi var borta.
Nu är ju dom inga råttor och vi inga katter, men "high life" på altanen hade det varit. Det vittnade tre stoooora högar om, som jag fick skura......är nog därför jag blev så akut-trött för en stund sen. (slog det mig nu, haha) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0