Jag har skaffat nytt "husdjur"

Imorse satt jag och skrev både blogg och e-mail, samt läste en hel del information på nätet som vanligt. Men det som inte fungerade som vanligt var min datamus. Den strejkade i nio av tio kommandon jag försökte få den att utföra, så jag fick räkna till tio mååånga gånger och allting tog dubbel tid.
Visst finns det andra "knappar" att använda och det var av nöden tvunget, för att överhuvudtaget få något gjort, men så kan man ju inte ha det.....
Maken hade i arla morgonstund, kört sin bil till reparation och hämtade samtidigt hem min bil som sonen lånat några dagar. Senare på eftermiddagen skulle jag åka till min syster, för att i rollen som god man med hjälp av hennes assistent, rensa i gamla papper. Efter lite lax till middag "hakade maken på" för att hämta klar bil samt betala kalaset. Apropå räkna till tio, det gick på dryga tio "laxar". Ja det ääär roligt nästan jämt, eller hur?
Själv fick jag (för första gången någonsin) trava in alldeles ensam i en data-affär. Alla såna inköp har för det mesta sonen stått för, eller maken. Men det förlöpte väldigt bra och strax var jag ägare av en söt liten mus med turkosa dekorationer, som bara kostade 95 kronor (bara det var en fröjd). Använder det lilla livet i skrivande stund och hon är redan väldresserad och lydig. Förhoppningen är att det så förblir.....
Fint väder har det bjudits på hela dagen, även om det var dimma imorse över sjön. Rensningen hos syster gick smidigt och vi fikade efter utfört uppdrag, samt pratade bort ytterligare en timma.
Nu sitter jag och beskådar vattenskidåkare på sjön som bjuder på lite konster dessutom, inte bara "håller i sig för livet". Snart ska Morgan och Ola-Conny ut och åka bil i Europa på kanal 5, det måste man ju följa, eller hur?
När TV-program är så dåliga att de blir bra, (vilket jag anser är fallet här) har de ett visst underhållningsvärde.
 
Gårdagens avslut..... 
 
....följdes av denna fina augustimorgon.
 
Nej det är inte smuts, har "bara" tappat en tung trappstege i trä på foten AJ!!
 
Senaste tillskottet i hushållet, miss Mini-mus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0