Oväntad fika fick plats på schemat....

Kunde inte låta bli att sticka igår kväll(natt) och klockan blev bara mer och mer. Men kom väl isäng vid tvåtiden iallafall, vilket i sin tur medför att man gärna sover en bit in på morronen.
När klockan var tio satt jag dock sen en stund tillbaka och redigerade "manus" inför utställningen. Det börjar krypa närmare nu och på måndag är det planeringsmöte igen. Då är det bäst att ha ordning på saker och idéer om man vill göra ett gott jobb.
När jag var klar med första delen av det jag föresatt mig att hinna idag, ringde telefonen och kompisen i Skeasta'n var sugen på att "tjata lite" så hon föreslog att jag skulle komma på en slät kopp. Det är ju alltid trevligt med såna avbrott, men som min dotter påpekade en gång för länge sen, har jag lite svårt för släta koppar.
Visst går det bra, men föredrar nånting till. Kom då på att cocosbollarna jag köpte igår var glutenfria, passade utmärkt och kunde väl anses vara lagom mycket av onyttigheter.
Åkte ner en stund och satt i solskenet på deras nygjorda "satellit-veranda" tills hennes son med tjej och hund Swea dök upp i sin röda "mini". Är väldigt många år sedan jag träffade honom senast, så det var kul.
"Back to plan" fick det bli och nästa punkt på agendan för dagen var hatobjektet (gymet). Oj vad det tog emot, men gjort blev det och välförtjänt middag på detta. Maken hade också arbetat för maten, med ansning av vinbärsbusken samt röjning av de nedsågade tallgrenarna i slänten.
Efter dusch nummer två för min del, blev det spolning av den nytömda soptunnan, som invaderats av oönskade vita små snyltgäster. Hoppas de nu är ordentligt vräkta och inte återkommer.
Nästa sittning vid datorn inleddes, för att ta fram ett förslag på enklare utställningsprogram. Inte för att jag behärskar tekniken speciellt bra, men idén är "nedtecknad" för visning iallafall. Det blev klart lagom till matchstart på fotbollslandskampen Sverige -Norge (herrar). Vilken började bra men blev sämre. Vi får se vad andra halvlek "bjuder" på. (Dags nu igen.) Ja dom vann ju och Anders Svensson gjorde ett väldigt snyggt mål......förutom Zlatan då förstås, som nätade tre gånger.
 
Programmet för "Bygdens dag" där jag ska testa mitt hantverk i storstadsregion.
 
Ja sååååå kul hade vi!
 
...och här en parad, inför kommande utställning.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0