December-rusk....

Idag tog det emot att kravla ur sängen, till en början bara för att jag var trött, men sedan även för det tråkiga vädret.
Har dessutom börjat få svårt att somna, trots att det tar ett bra tag varje natt innan jag hittar sängen. Tycker att jag vid det laget borde somna som en sten, men icke så.
Vaknade idag strax efter åtta och då har det inte hunnit bli riktigt ljust än, men när klockan gott och väl passerat halv tio, ska det ju vara dagsljus. Men det var riktigt mörkt fortfarande och regntrist därtill.
Gräsmattan hade dock hunnit invaderas av ett tjugotal änder, som kollade in de nya matförutsättningarna.
Nu blir det inte något "spill" längre efter småfåglarna vid plommonträdet, då restaurangen flyttat.
Men de anpassar sig snabbt och då den nyuppsatta kärven satt inom räckhåll, var det bara att ta för sig. Tyckte iallafall herr And och hoppade för att dra ner mer, då det tog slut på marken. 
Hade idag bestämt mig för ett besök i Hjo av dubbel anledning, kolla utbudet på second hand där, samt visiter hos både mor och syster och inte att förglömma Tibros second hand på vägen dit.
När allt detta var avklarat och penningpungen magrat en aning på köpet, tänkte jag: Då tittar vi in hos Sörgårdens butik på hemvägen också. Där köpte jag lite smått, men även ytterligare en kärve, eftersom jag (av någon konstig anledning) misstänker stor åtgång på den nuvarande.
Medan jag värmde på grytan gjord igår, tömde maken fällorna på innehåll från vinden och bar sedan ner en massa lådor därifrån också. Han skulle gå igenom sin ishockeykortsamling sa han och meddelade samtidigt att det fanns både det ena och det andra däruppe. Underförstått att det behövdes nog ses över för avyttring....så uppfattade jag det iallafall och håller väl i sak med honom egentligen, men nu är det ganska kallt att hålla till däruppe.
Så det tar vi sen.......
Somnade på detta gott i fåtöljen framför TV:n, som visade fotboll från England. Tur att det inte var Liverpool som spelade......deras match går imorron.
Vad mer? Lotto och Downton Abbey att avnjuta, varma mackor till det kanske.
 
Ja såhär ser det ut numera och "den konstiga" fågeln har hittat hit.
 
Lite suddigt, men "tagen på bar gärning" i hoppet.
 
Kyrkefalla kyrka på sin kulle, i tråkväder
 
Sörgårdens infart till butiken...
 
..."välkomstkommittén" på plats....
 
...och nyponen säger Välkommen åter, när man åker därifrån.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0