Efter väl förrättat värv......

 
 
Nästan hela agendan för dagen är avbockad. Det var bara en f.d. arbetskamrat som inte var hemma då jag var där, men hon har ringt nu och vi ska göra second hand osäkert imorron innan vi far för fika hos henne.
Det blev några blommor till istället. På torget idag var det halva priset på allt, stod det. Förra veckan köpte jag hyacinter av den handlaren och då kostade de tio kronor styck. Idag kostade dom tjugo och så var det halva priset....hmmm.
Brydde mig inte så mycket för jag hade räknat med att de skulle kosta tio, så inhandlade tre som tänkt.
Men det kom med en amaryllis för 25:-, som extra spontanköp.
Mötte min handledare i bankomatkön och vi önskade varandra God Jul osv. och där på bankomatkvittot kunde jag se att lön från Inredia-tjänstgöringen en och en halv dag i november, hade kommit in.
Inte så mycket, men alltid något. Aktivitetsersättningen från Försäkringskassan kommer säkert inte före jul, tur att makens pension gör det......
Hade avtalat med sonen att vi ska dela på ett"uppesittarpaket" till måndagens Bingolotto med V75, så det införskaffade jag hos Pressbyrån. All medicin på Apoteket, fanns väl som vanligt inte hemma, så en tur till dit på måndag blir följden. Gymet avklarat och en snabbvisit till Rebdesign för att kolla läget och önska God Jul.
Det fanns kålpuddingsås (eller kålsoppa som maken kallar det) kvar till mig, för han valde "gourmetportionen" jag köpt som komplement. Båda mätta och ingen av oss direkt missnöjd över middagsmenyn, så nu tar vi helg.
....om jag inte ger mig på "innejulgranen" i glashuset förstås, man vet aldrig.
 
Ho, ho, ho jag håller ett vakande öga även på torghandeln....
 
Såhär fina dekorationer fanns på trappan hos f.d. jobbarkomisen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0