Julafton tar vi en annan dag....också!

Har man tid att sitta här och ljuga mitt på själva julafton? Ja som synes är det en del som kan klämma in det också. Nu är det väl inte riktigt så om vi ska vara ärliga, utan att vi har "gjort klart vår julaftonsrunda" (den riktiga dagen) under förmiddagen och är nu lediga resten av denna äkta afton. Riktigt skönt faktiskt och sen har vi ju vårt roliga kvar, till en Annan dag.
Helt enligt uppgjord plan, har vi ätit skinkmacka hos syster, bytt julklappar med henne och därefter var vi hos mor en stund, innan de skulle äta julllunchen på Villa Rosell.
Under tiden hade Hem&Hobby hunnit stänga, så där fick vi bara passera idag, till makens stora sorg (not).
Dock fick han tillbringa dryga trekvart i bilen, väntande på mig medan jag "gymmade". Som förutspått hade de allra flesta hunnit motionera klart vid ett-tiden och det var bara några få själar och jag, som stretade på i maskinerna.
Hemma snodde jag ihop jul-lunchen och medan den befann sig i ugnen, blev det dusch nummer två för dagen.
Varje gång jag numera äter ugnsbakad falukorv, tänker jag på den gamla damen från Nya Zeeland som för första gången var på besök hos släktingar i Sverige och som jag kom i samspråk med på turistbyrån i Karlsborg, när jag var turistvärdinna där. Hon beskrev denna rätt såhär: "Different, but nice...." och precis så kan man väl säga om vårt val av lunchmeny idag.
Kalle Anka är också avverkad (och inspelad), med en obligatorisk slummerpaus mitt i.
Maken lydde order och har kokat kaffe, men några kakor bjöd han inte på, så jag fick nosa upp nå't annat.
Blev lite sugen på ostbollar och då jag handlade såna igår, visste jag ju vart de fanns......
Resten av kvällen blir det gamla filmer, som jag redan sett hundra gånger, men gärna ser om igen. TV 3 bjuder på Sleepless in Seattle snart och TV 1 visar Love Actually klockan 22.00.
Imorron drar det igång igen.......förberedelserna till fusk-julafton.
 
Julaftonsvädret, sett från passagerarsidan idag. 
 
Syster öppnar paket.
 
Jul-lunchen är serverad......
 
....och kakorna till kaffet framdukade (och slut!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0