Vi slapp visst inte vintern.....

Vet att det finns fler än jag som hade föredragit barmark, åtminstone fram till da'n före julafton. Det är bara att läsa vissa arga kommentarer på facebook. Ja det blir ljusare och när solen skiner så är det riktigt fint, men isbanorna att köra bil på hade jag gärna varit utan.
Tror att vi här i hushållet är ganska överens om; att skotta snö behöver vi inte öva mera på......nånsin, ändå fick maken göra just detta igårkväll.
Jag har börjat dagen (med en extraknuff av maken), med att köra upp bilen från den för året nygrusade gårdsplanen och företagit den sedvanliga lördagsrundan. Med en liten extra sväng till sporthallen, dit maken återigen skulle, för att tillbringa dagen med administration av futsal, i Fagersanna IF:s Möbelcupen. 
Själv var jag såpass disciplinerad att jag kom iväg till gymet, efter second hand-shoppingen. Men det satt allt en liten ......på axeln och försökte hitta ursäkter, idag lyssnade jag dock inte på det örat utan kan med gott samvete säga: Nu är det gjort!
Gårdagens TV-kväll blev lång, extra lång, då jag spelat in "På spåret" och var för nyfiken för att spara det till idag.
Idol med väntad utgång, får jag väl ändå lov att säga och jag tycker att rätt person vann. Förutom att killen kan spela fotboll också, så har han det. (Såg faktiskt en match i höstas på TV, där han med ett hårt långskott gjorde matchens enda mål)
Sen kunde man ju inte hoppa över dokumentären om Nelson Mandela. Förutom allt gott han har kämpat för i världen, kan vi tacka honom för ANC-galan som Sveriges artist-elit anordnade 1985 som stöd för arbetet mot apartheid. Det är fortfarande bland det bästa i musikupplevelse som jag har sett. (Jo jag har det inspelat....)
Tänkte jag skulle bakat lite, men blev en aning "trötter" efter gymet, så får nog bli Premier League istället.
 
Dagen efter stormen.....
 
Här står det väl inte ivägen..... kommer hem ikväll.
 
Ja det ääär fint att titta på, men hade gärna valt bort iallafall.
 
Ordentligt vinterväglag på mindre vägar.... och bitvis även på riksvägen.
 
Vacker vy neröver Strandstaden, nu när grannens ek inte längre finns kvar.....
 
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0