Alltid är det nå't

Idag har sängen fått en "ansiktslyftning", med alldeles nyinköpta fyndlakan i en för mig ganska ovanlig färg.
Köpte lite prylar på Ellos och den dyraste varan fick man till halva priset, inte illa att få en ansiktslyftning för 125 spänn.
"Den som söker han finner"... heter det ju så vackert, men f..n tro't, iallafall när det gäller jobb. Det är ju ingen idé att söka arbeten man inte har utbildning för och verkar förresten inte som om det är nå'n idé att söka dom man har fullgoda erfarenheter för heller, när jag ser facit.
Alltså: på jobbfronten intet nytt....
Ytterligare ett paket skulle idag hämtas på ICA i Tibro, denna gång tekniska prylar till satellitabonnemanget, som vi har förändrat. Vi har dragit ner på utbudet, men tecknat tvilling istället, så att jag slipper gå in och lägga mig när det är hockey. (Min alldeles egen tolkning, utan föregående samråd)
Eftersom det var tisdag och second hand-dag erbjöd jag villigt att hämta och sen blev det ju gymet också, som  bonus-utflykt. Väl där kunde jag dock konstatera att en privat grupp hyrt in sig för Easyline-maskinerna, så de var blockerade en hel timma. Fick då improvisera och testa lite annat, men tämligen misslyckat då man har ett individuellt framtaget program av sjukgymnast, att följa. Fanns inga ansvariga där just då, men skickade klagomail när jag kom hem. På hemsidan finns nämligen ett veckoschema med alla aktiviteter, där borde sånt här givetvis finnas angivet, så man kan undvika krockar.
Blev sen middag även denna dag, men stuvad blomkål med kabanoss-korv smakade bra när det äntligen blivit tillagat. Den som väntar på nå't gott..... kan ibland få vänta fööör länge.
 
Matchar faktiskt gardinerna, så det så.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0