Dagens njutning......

Upp och kolla läget på datorn i vanlig ordning, men inget matnyttigt där inte. Rostade mig istället några brödskivor till kaffet och så var frukosten undanstökad. Blev sittande vid datorn och surfade på Arbetsförmedlingens alla sidor, men som väntat, blev jag inte gladare av det heller. Bestämde då att det fick bli spenat till middag och tog tag i iordningsställandet av detta.
Som bekant har man inte roligare än man gör sig och spenat till middag piggar alltid upp, en aning.
Hade sen nyår en bingolott stående, väntande på att bli utbytt mot en ny (då det var vinsten) och tyckte mig vid middagsbordet skymta en gnutta sol. Kanske skulle förena nytta med nöje och ta en promenad längs sjön, ner till affären och skaffa "ny insats".
Så blev det och utskälld på vägen lyckades jag också med att bli. Mötte nämligen en bekant som var ute och rastade sina hundar. Vi pratade en stund innan jag fortsatte mot utstakat mål, affären.
Bytet gjort, återstår att se om den nya "insatsen" framöver ger några inkomster.
Funderar nu på om jag ska åka till Hjo imorron eller på fredag. Då kanske en kopp kaffe till husletarprogram på TV kan hjälpa mig ta beslut i frågan.
 
Serverat för njutning
 
Ja däruppe bor vi.
 
Vattenståndet i sjön är väldigt högt......
 
...och det är vått i markerna.
 
Nästan rosa vatten.
 
Privat sjö, nej bara väldigt mycket vatten på gräsmattan har dom. Blir fin skridskois om det fryser på igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0