När jag ändå höll på......

Tjuvstartade lite igår kväll, genom att baka en plåt korintkakor, dom smakade för övrigt lika bra som vanligt.
Idag hittade jag ett jästpaket i kylen som det stod 21 januari på. Är det inte himla bra att det står vilket datum man ska baka? och så bra det passade idag, då jag ändå inte hade nå't att göra. Sökte nämligen redan igår kväll ett jobb som jag fann, helt apropå. Nu återstår att se om de är lika bra på att hitta mig, i den "digitala pappershögen".
Maken åkte tidigt imorse och honom återsåg jag inte förrän efter sex ikväll. (blev ju nästan roligt!)
Tittade på inspelad film "Järnladyn", medan degen jäste. Mycket bra huvudrollstolkning av Meryl Streep, (har för mig att hon fick en Oscar för detta).
Det blev brödkakor av jästpaketet och när jag ändå var i farten, fick de bruna bananerna se sig omvandlade till banankaka. Fåglarna, fick även dom påfyllning av middagsmat, medan jag tog mig an rester från lördagen.
Det är en vecka sen precis idag som jag skickade in min redovisning till arbetsförmedlingen och bad om snar kontakt. Idag kom ett kort mail att det kommit fram och att en annan handläggare skulle ta kontakt med mig för tidsbokning, då min nuvarande hade fått nya arbetsuppgifter. Vi får se hur länge det dröjer, för denna gången ska inte jag ligga på. Vilket jag gjort varje gång förut, (då dom tilldelat ny kontaktperson) jagat i veckor för att få ett sammanträffande.
Några nya fuskvantar är dessutom färdiggjorda och resultatet från "bakbordet", blev godkänt....av mig iallafall.
Tror inte maken har hittat det nybakta brödet......
Inte så konstigt kanske, då det mesta redan var djupfryst innan han hittade hem igen och nu är han trött.
Men det är inte jag........
 
En katt kollade läget, efter jag fyllt på mat, men det var helt säkert de potenciella restauranggästerna
hen var ute efter.....
 
Helt ok med rester, när de såg ut såhär, tyckte jag.
 
Resultatet av "ordinarie" baket....
 
...och här "bonusbaket".
 
Till sist en titt in på lagret av färdiga fuskvantar/handvärmare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0