På actionfronten....not a lot

Bara vanlig vardagsaction idag och inte av det mest upphetsande slaget heller, för den delen. Tvätt finns det ju alltid att roa sig med, matlagning och disk likaså, samt dammsugning. Då talar jag om både städvarianten och den av internet för att spåra eventuella jobb-möjligheter.
Städvarianten flöt på bra, medan jobben lyste med sin frånvaro på dom vanliga sajterna som dagligen kontrolleras av lydig arbetssökande.
Kålpuddingen smakade bra till lunch och en del omorganisation av befintliga tavlor på sovrumsväggen följde därpå, för att bereda plats åt TV:n. Det var också helt fullt i tidningskassen, så då fick jag den lysande idén att gå ner till återvinningsstationen, bärande densamma. Visst behöver man motion men tungt i överkant var det, dit kom jag iallafall utan missöden, trots halkan. Trevligare sällskap än en blytung bärkasse kan man ju önska sig, men maken ville inte "gå ut så tidigt". Nu har jag absolut ingenting emot att promenera ensam så när jag ändå var ute, fick det bli ytterligare en sväng, för det var faktiskt ganska behagligt väder.
På hemväg vittjade jag postlådan och där hade kommit ett brev från doktorn, att sänkan var för hög och misstanke om mjukdelsreumatism förelåg. Så nu ska jag börja pilla i mig cortison igen, (i tre veckor) så får vi se vad nytt prov säger efter det.
Annars har jag bara gjort klart ett nytt gäng med "fuskvantar", som alla är till salu.......
Förutom dom som ska åka till Stockholm i nästa vecka, men dom är redan packade!
 
Här är det senaste "gänget".....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0