Tomtefritt

Idag var vi väl som vanligt inte uppe med tuppen direkt. Men efter kokt ägg med hembakad brödkaka som variation på grötfrukosten (eller snarare brunch), tyckte jag att tomtar och julgardiner såg trötta ut och färdiga för sängen så att säga. Nu behöver man ju inte ställa till med storstädning i varenda vrå, utan plocka in undan för undan.
Strängt taget gör det ingenting om det tar ett par dagar, att få tillbaka vardagen.
Men har jag väl börjat, så river jag snart överallt och att ta ett rum i taget, funkar inte riktigt i min värld. Snarare plocka famnen full medan jag går förbi och förpassa dom till sin garderob, undan för undan.
På detta vis kan det hända att en eller annan tomte blir hittat betydligt senare fram i vår, men spela roll.
Det tog inte så lång tid heller, bara några timmar, men julgranen ute i glashuset får nog stå åtminstone en vecka till. Därute varken barrar eller stör den någon över huvud taget. Sen lyser det så hemtrevligt utanför vardagsrumsfönstret.
Snart kan jag återvända till min "stickfåtölj" och fortsätta med "den nya flugan", handvärmare. Om jag har många tröjor hängande, så dröjer det nog inte så länge förrän jag har minst lika många par "fuskvantar".
Men det är ett ganska billigt nöje och garn finns i massor, som bara ropar efter att bli stickat med.
Snart börjar "Så ska det låta" och det brukar inte vara fel det heller, att ha som "stickbakgrund".....
 
Gröna gardiner som omväxling blev det.
 
Här står den kvar, det enda som fortfarande påminner om jul...
 

och jag återgår strax till att fortsätta montera färdigstickade "fuskvantar".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0