Ambitioner är väl bra.....

..vilket jag hade, att gå upp tidigt, ta mig ner till Hjo, bese slöjdmässan och besöka mor. För att sedan avsluta det hela med ett pass på gymet.
Vad blev det för resultat då? Jo sovmorron till halv tio, frukost på verandan i solskenet och faktiskt, en tur till gymet.
Inte så illa, men långt ifrån den ambitiösa ursprungsplanen. Sen kan man ju undra om det går att skylla på värmen, när man har total minnesförlust och tänker: Kan åka till Hjo imorgon! 
Påväg hem från gymet stannade jag snabbt till vid Tempo och bad dom baka croissanter till imorron, att ta med till mor och får till svar: Men du kommer väl?
Tog en stund för tjugofemöringen att ramla ner, innan jag fattade.....just det "LOPPISEN". Tänkte inte på det!
Möjligheten att åka efter loppisen då? Nej slöjdmässan stänger visst 16.00 på söndagen, så det hinns inte med.
Kontentan av det hela blir, att glömmer man elementära saker, samt tror sig ha obegränsat med tid till sitt förfogande att disponera så "landar man" ofta med en smäll tillbaka i verkligheten. Konstigt hur den alltid kommer ikapp.....
Köpte iallafall en ny låda glassrån (för dom tog slut under busbrödernas besök) och har ställt in mjukglass i frysen, klar om tre timmar. För det är ju självklart man har gått på reklamen..."I'm coming home".....
Jag har nyss haft andbesök och kommer inte jag ut med mat, travar hon numera ända in i köket och påminner.
I väntan på glassen får det bli kaffe på verandan...
Maken spikar "trapphyllor" till blomkrukorna, som jag visst också skulle plantera i, va det ju.......
 
Gomorron Strandstaden och förbipasserande kanotist....
 
Svalorna har flygövningar....
 
...med paus på kvarvarande järnvägsstolpar.
 
"Betalning" för lunchen.....
 
...och åter för kvällsmat.
 
Kvällsutsikt från verandan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0