"Det är måååndag morron"......

....men mitt huvud känns inte alls så tungt som Povel Ramel beskriver i sin visa.
Dags att efter frukost på hemmaplan, förflytta sig till arbetsplatsen, Inredia i Tibro. Idag har det hittills varit lite mer folk i omlopp, men inte alls så många som jag skulle föredra.
De allra flesta av dom hade också endast mat i blicken, då de klev in genom dörrarna, men en och annan har jag i alla fall pratat med, om både huset och omgivningarna.
Telefonen är även den vid liv, beviset på detta är några inkommande samtal. Man får ta vara på minsta halmstrå för att aktivera sig, fundera på förbättringar, kommande utställning och starta konversationer med de som "förirrat sig" in i byggnaden. Annars finns även en "terapi-kasse" packad med hemifrån, att ta till när det blir för ensamt.
Surfa runt på nätet och bekanta sig med Tibro kommuns nya hemsida och diverse annat matnyttigt i informationsväg, för att sen kunna förmedla till den som förhoppningsvis frågar efter sånt, gör också att tiden går.....
Så kan man ju ta lunchrast, kom jag precis på. En gourmet-portion väntar uppe på tredje våningen och inte för att jag känner mig behöva rast, men en aning hungrig är jag allt iallafall.
Ja då var det roliga slut, nästa......
Jippiie, en kollega kom med lite turistbroschyrer från övriga delar av länet, att lägga ut och ordna till, alltid något.
Dagen till ända och har nu landat här hemma, via Tempo Fagersanna, där jag fick ett kuvert med pengar.
Bra att andra säljer ens loppis-saker när man är på annat håll (jobbet igår också).
Det räckte till en stor kasse mat och däri blad annat kvällsmaten, jordgubbar. Rotade lite i frysen och hittade slutligen det jag letade efter, prinskorv. Nu är jag mätt, lite kaffe på detta och på med dumburken, sen tar vi repris på hela da'n imorron.....och i övermorron. Men en dag i taget.......
 
Färdigmonterad på förmiddagen.
 
Aktiviteter utanför fönstret.
 
Ibland öppnar sig dörrarna, utan att någon kommer in i entrén. Kan det vara herr trast som luras....?
 
Äkta Westman-kvällsmat, mums.....jordgubbar, socker, gräddmjölk och pricken över i, -prinskorv på gaffel.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0