I väntans tider......på busbröder och bäbis.

Fick meddelande om att bröderna väntas anlända till Fagersanna i eftermiddag. Under tiden "vilar jag upp mig" på arbetet, idag är det heldag, från tio till sex.
Vore ju väldigt roligt om det blir mycket att göra även här, men det brukar ju vara tämligen lugnt.
Igår var det bara halvdag, då passade jag på att prova maten på restaurangen som söndagsmiddag. En väninna gjorde mig sällskap och vi åt mycket god röding. Ytterligare en väninna tittade in en sväng så vi kunde tjata en stund.
Efter detta "toppade" jag med gymet innan hemfärd. Ingen rast och ingen ro, därhemma stod fru And och väntade på altanen, så det var bara att utfodra henne före duschen.
Satte mig vid datorn sen och ignorerade till slut "and-damen" för hon ville bara ha mer och mer.....
Rätt som det var började hon låta ovanligt högt och när jag då tittade ut hade en "rival" om maten anlänt, med sina små barn i släptåg.
De vuxna andhonorna hade lite gräl sig emellan och jagade varandra ilsket ett par vändor över gräsmattan, innan den utan ungar gav upp och flög vidare. De andra tre stannade en stund, men rätt som det var hade även de försvunnit.
För att återgå till dagens händelser: Så har det faktiskt varit några mindre sällskap som förutom att äta, gjort en grundlig rundvandring och därpå berömt huset och dess innehåll, som både vackert och intressant.
Så en del har det varit att göra, bland annat fick jag höja ljudet på TV:n, (klarade jag galant) för att det skulle höras vad några av Tibros profiler hade att berätta. Jag har själv "avlyssnat" hela filmen i eftermiddag, när det för övrigt blivit folktomt igen.
Väl hemma i Fagersanna har vi haft en fin grillkväll med bland andra busbröder och Hörnebogäster.
....och nu återstår bara "den spännande väntan" tillsammans med England och övriga världen, på den kungliga bäbisen.
"No pressure Kate".......
 
Vad är det mamma, är det gott?....men vilka stora bitar det är. 
 
Då var det slut på brödet, kom nu barn så drar vi vidare....
 
Gårdagskvällens färdiga tröja
 
@work vid entrén.
 
"Ljugarbänken" på plats att prova
 
Förberedelser för grillfest......
 
ah, jag hinner en sväng till med trampcykeln innan maten är klar.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0