När börjar du idag?

....var det första maken frågade mig när han vaknade vid halv tio och trodde uppenbarligen att jag försovit mig. Inte alls, fick han till svar, inte förrän på lördag.
Dock var det lagom tid att kravla ur sängen och ta tag i diverse "måsten", varav äta frukost på verandan i morronsolen tillhörde den trevliga delen. Sen satt jag där och resonerade med mig själv: Ta gymet idag, eller i morgon. Kom fram till att har man det gjort känns det ju alltid såååå mycket bättre och pallrade mig iväg.
Duschade för en gångs skull på stället och "firade" med att handla efter detta.
Kommunikation via Facebook fungerar för det mesta alldeles utmärkt, men ibland missar man kommentarer av vikt.
Vilket var fallet med gästen jag väntade på igår kväll. Han hade redan förra veckan skickat en kommentar till ett av mina inlägg om förhinder. Ibland verkar det som om "de små röda plupparna" uteblir, har märkt det nån gång förut, men denna gången blev det ju lite dumt. Vid midnatt kollade jag lite extra och fick först då se återbudet.
Bra att få en förklaring iallafall......vi satsar nu på ny tid framöver.
Hann redan före midnatt ikapp med det mesta av TV-tittandet som kolliderade under tisdagskvällen, men det vill liksom ändå alltid bli en bit över två innan jag hittar sängen och maken han letar oftast ännu längre.
Var alldeles nyss ner till Tempo för att handla lite mat och Aftonbladets TV-tidning. Katastrof den var slut! Attans sommargäster, jag som "inte kan leva utan den"..... 
Vi får hoppas på bättre "jaktlycka" imorgon, sista försäljningsdagen denna veckan.
 
Frukost på verandan.....
 
Inte så välordnat, men fint ändå (tycker jag)
 
Strandstadens båthamn genom staketet åt andra hållet.
 
Här kan man ju inte sitta i all evighet, sa pilfinken och flög.....
 
"Undergångsdekorationer" i Tibro.
 
Egen skörd, solvarm tomat delad på två, som efterrätt till lunch-pyttipannan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0