Tisdag, talgoxe och trevligt besök.

Fulladdad även idag med "aktivitetskasse", ordentligt gjord matlåda och frukostmacka, bar det av mot jobbet.
Hittills har jag inte behövt öppna ovan nämnda kasse, för det har varit en del personer här att prata med och berätta lite om huset för.
Sen "hittade" jag en liten talgoxe-unge precis utanför entrén. Den satt väldigt still och verkade inte rädd alls, hade nästan kunnat ta upp den faktiskt, men gjorde inte så. Misstanken var dock att den flugit in i glasväggen, var helt groggy och därav verkade orädd. Jag gick ut igen, en bra stund senare och den satt fortfarande kvar. Denna gång flög den dock iväg när jag kom för nära, så den klarade sig, -skönt.
Har också via Facebook-chatten fått reda på att bröderna Bus anländer ikväll, så lunchrasten fick avdelas till vissa inköp och fler får göras på hemvägen. För god aptit brukar dom ha......
Äta kan jag göra som kafferast lite senare, när restaurangen slår igen. För då blir det lugnt, väldigt lugnt, för lugnt.
Men bra att ha lite sysselsättning "sparad" då.
Hemma i Fagersanna blir det tjänst vid spisen känner jag, för att göra mormors-biffar till middagen imorron åt gästerna. Som följd därav "får" ju även jag en matlåda.....
Vi ska se om jag kan övertala gänget till ett "arbetsplatsbesök" under onsdagen, för dom orkar väl inte bada hela da'n.
Får väl locka äldste broder Bus med orienteringskartan över huset, han brukar ju "gå igång" på sådana.
Ytterligare lite underhållning nu i eftermiddag bjöds det på, då utställningschefen kom med tumstocken i högsta hugg och skulle kolla av utställningsytan mer noggrant. Vilken tur att jag häromdagen hade tänkt till på ett nytt förslag att diskutera. Det blev väl mottaget, han hade endast mindre invändningar, så nu återstår egentligen bara en fråga: "Vad kostar det, vilka betalar och vem snickrar?" (ok då, det blev visst tre)
Matlådans innehåll, smakade efter detta väldigt bra och nedräkning på tisdagen kan snart börja......
Barnbarnens ankomst, Allsången och Midsomer-mord återstår förstås.
 
Här följer lite interiörbilder från Inredias permanenta utställning.... Sågade brädor i mängd,
 
årsringar....
 
Smile!.... men jag jobbar ju tänker morfar och det är myyycket viktigare än att bli bra på kort
 
mer.....
 
...och lite till.
 
Jag mår fint, behöver bara vila ett tag......
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0