Grillfest.....

En del bestyr kvar inför eftermiddagens grillparty med grannarna, bara att gå upp och sätta igånng med grillspetten, skära sallad, förkoka majskolvar och baka bröd.
Ja brödet var ju bara att baka färdigt i ugnen efter inköp hos Tempo.
En snabbtur till second hand's sista öppetdag innan semesterstängningen och in till kollegan på Inredia för att fylla i jobbrapport (alla två dagar jag hittills ska ha betalt för) hann jag ändå klämma in.
Hemma höll maken på att skruva ihop min nya solstol, vilket krävde både styrka och andra verktyg, än det som fanns med i paketet, lät han meddela.
Nu är den klar iallafall, precis lagom till eftermiddagens spridda skurar....
Men vi hade ju annat för oss, hade ändå inte hunnit sola, då det fanns mat att färdigställa till utsatt grilltid.
Dock hann jag med att skära mig i fingret vid preparering av salladen och ganska kraftig blodvite uppstod, om än lokalt till ringfingrets topp. Flera bandage är redan förbrukade.
Vi fick flytta in grillen under tak, men det smakade gott och att sitta torrskodd tittande på sommarregn funkar ganska bra i trevligt sällskap.
Det blev några timmar med mat och fika innan de gick den långa vägen tillbaka till grannhuset.
Sonen sitter på ett plan över Atlanten och landar väl i Los Angeles nå'n gång senare ikväll, för 19 dagars semester. Inget avis alls, eller lite kanske, om jag känner efter.
Själv ska jag som vanligt kolla Lottodragningen och hoppas på storkovan.
Konstigt att det "skiter sig" varje gång.....hittills iallafall.
Imorron är det Loppis i Lanthandeln igen och på det plastparty i Hönsa.
 
Delar av buffén väntar på att.....
 
"grillmästar'n" ska få igång glöden.
 
Alltmedan solstolen fick ställas på ända, direkt efter monteringen, så regnet kunde rinna av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0