Loppis i lanthandeln.....och filippinsk fest.

"Nice", att just idag vakna med migrän, när det var dags för loppis i lanthandeln igen. Är ju aldrig trevligt med huvudvärk, men ibland är det ännu mer olämpligt om man säger så.
Blev att försöka med en kombo av kaffe, alvedon och diklofenak och någorlunda fick jag väl bukt med dumheterna.
Dags att packa in några väskor med ytterligare föremål att sälla till de som redan står därnere och åka iväg.
Men idag var det inte många själar som vare sig hittade till affären, eller vår loppis på lagret.
Grannen bredvid hade också hakat på och hade loppis i sin trädgård, samt filippinsk fest för en massa vänner och bekanta. Vi blev inbjudna att smaka på buffén som hon gjort iordning. Det var väldigt gott och många rätter att testa. Sen pratade vi lite om loppis i framtiden och hon som säljer hemlagad saft och sylt dessutom, skulle försöka ha öppet, när vi kör loppis. Det blir söndagar tills vidare ett tag och då hoppas vi på bättre tillströmning av folk. 
Visst är det väl positivt att det händer nå't även på mindre orter, kan åtminstone jag tycka och än ger vi inte upp.
Maken åkte på fotboll, såsnart jag återvände hem. Ensam hemma trodde kanske ni, men änderna travar runt i trädgården, än på framsidan och än på baksidan. Jag får fortfarande skrämma dom varje gång de hoppar upp på altanen, vilket sker konstant. Har nämnt det förut, att de måste ha vääääldigt små hjärnor, för något "kom-ihåg" existerar helt tydligt inte där.
Sen kom Olle och provade ytterligare en olle (som passade) och då den var andra sortering, hade jag sagt att han fick den om den var lagom. Han verkade nöjd och det var huvudsaken.....
Ikväll är det handboll på burken och sen får jag väl inventera förråden efter nå't mer ätbart, för "gourmet-portionen" lasagne som blev min middag, fick inga Michelin-stjärnor.....inte en enda. 
 
Det finns fortfarande en hel del att shoppa loss på.....
 
Filippinsk fest i grannträdgården.....
 
med intressanta rätter i grytorna.....
 
...och hemlagad sylt att köpa dessutom.
 
Här har t.o.m. jag fastnat på bild tillsammans med värdinnan Erlinda. 
 
 
Får vi inget mer på baksidan, kollar vi väl om det är bättre på framsidan......
 
....men där finns bara vita syrener....
 
....och lila.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0