Mer plantor & Olstorp.

Några fler plantor finns det alltid plats för i rabatter och krukor, så vilken tur att det var torgdag idag igen.
Nu blev "kalaset" inte så värst dyr, bara en hundring gick det åt.
Vackert , soligt och varmt väder har vi också begåvats med ytterligare en dag, njut medans det varar!
Gick där på torget i valet och kvalet över om jag skulle ta mig i kragen och besöka gymet, som var planerat. Men den där som sitter på "andra axeln" och säger emot, tjatade sina dumheter idag också.
Nu lyssnade jag dåligt på det örat, så kom allt iväg på ett pass till slut ändå. Ganska nöjd med beslutet, nu såhär i efterhand. Någon som är förvånad?....ja kanske över att jag tog det kloka beslutet.
Hemma blev det pasta med köttfärssås, plantering av blommorna och kaffe med glass på en nästan för varm uteplats. Maken sa att det var för varmt och gick in i sitt datarum, med nedrullade persienner igen såsnart  hans glass tagit slut. Det är och förblir en gåta i mitt huvud, att man kan välja mörkläggning av rum, när ljuset kan avnjutas, om än sittande i skuggan.
Nu har maken gett sig av på fotboll. Det var bortamatch på Torsö och han skulle åka med som supporter.
Själv ska jag göra mig iordning för att följa med syster på länsdans i Olstorp, Tidan.
"Vi hade iallafall tur med vädret!" och syster hade tur på chokladhjulet, vann högsta vinsten en storpack Twix.
Precis som förra året och på samma ställe strax utanför Lagerfors, stod det rådjur på vägen igen, under min hemfärd nu i skymningen. Rena rama rådjurs övergångsstället alltså.....beware!
 
Fredagsmarknad i Tibro....
 
mitt ibland ordinarie utsmyckningar....
 
och fikaställe i "gamla banvaktarstugan".
 
Orkestern som spelade, "inventarier" från föregående år.
 
Mer "gamla stofiler" på festplatsområdet i Olstorp.
 
Dags att gå hem, när det börjar skymma.....
 
....och solen går ner över Tidan.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0