Svårt att välja....

Idag var det en hel del på gång i närområdet. Mölltorps marknad, lagerförsäljning hos Tibros handlare, plantmarknad, moto-cross-SM och som vanligt på lördagar, second hand.
...och på ännu närmare håll, i vår egen trädgård, gjutning av mur. Tittade på en stund, medan maken och vår snälle granne svettades vid cementblandaren. Men fick ganska omgående servera mor And lite mat, för hon dök upp (eller ska jag säga dök ner, för så vidare smidigt landar dom inte) mitt i allt detta.
Hon tittade sig lite misstänksamt omkring först, men när mat kom på plats bekymrade slamrandet henne inte mer.
Strax därefter for jag mot Tibro, jag hade alltså gjort mitt val från utbudet och tog en runda på utförsäljningarna.
Hittade en liten babyleksak (har två bekanta utomlands som väntar sådana just nu) och hos Katarinas kläder fanns en solklänning i rätt längd, dvs. hellång.
På second hand kunde jag fylla på med några småsaker, innan jag via konditoriet fortsatte mot Hörnebo, för en gratis kaffe. Ibland kan det då vara "artigt" att ha med tilltugg.
Bonusdotter tampas med en seg förkylning och medicinerar penicillin, så hon varken kunde eller orkade stå funktionär(flaggvakt) på motocross-SM med övriga familjen.
Hon höll dock på att baka en del inför deras hemkomst till kvällen, men det var ju inte ätklart riktigt än, så min påse gick åt.
När jag återvände hem vid tvåtiden, var gjutningen avklarad och ska nu stå till sig någon dag, innan vi anlägger bärbusk-rabatt i anslutning härtill.
Köttfärsbiffar till vår middag och Änderna har fått både påtår och tretår vid det här laget.
En tröja till är klar och imorron väntar Loppis i Lanthandeln igen.
Välkommen till Tempo Fagersanna kl.11-15.
Lite "ny skit" har vi allt hittat sen sist och nu är dom här igen......."beställning" läggs "as we speak" på
AndDonald's fly-in.....
Själv känner jag för sallad till kvällsmat, amerikansk sådan.
 

Allt klart och vädret på topp vid sjutiden...
 
...men de började inte förrän vid tio, först lite arbetsplanering och i samma veva kom fru And.
 
Halvvägs till Tibro ligger motorstadion och där var det fullt med folk.
 
Vid "Villanns" café, var det idag även plantmarknad på förmiddagen.
 
En liten del av Förr&Nu:s utförsäljning
 
Min kondispåses innehåll.....
 
....och senare var "cinnamon rolls"en klara, smakprov fick följa med i doggybag hem.
 
Till sist.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0