"Bra flygväder".....

Då var vi framme vid stora flygardagen för alla kärringar. Ni har väl varit ute och rört på Er idag? Alla kanske inte har kvasten i flygdugligt skick såhär i skarven av vintern, men man kan ju röra sig på annat sätt också. Detta samtidigt som man mentalt tar en tur på fantasikvasten.
Så fick det bli för egen del, då jag faktiskt sa till mig själv på skarpen, "att nu åker du allt till gymet och tar en vända i maskinerna". Jag lyckades tydligen låta så sträng att jag inte vågade annat, än att lyda.....
Med det avklarat och alla tomglasen pantade på ICA, (så jag kunde köpa grova korvbröd, för dom var slut därhemma) tittade jag in till Tempo och införskaffade färska spanska jordgubbar till kaffet på altanen, att intaga när middagen var uppäten.
Stickningen fick följa med ut och sola sig i glansen, men några "själsfränder på kvast" passerade inte medan vi satt där, stickningen, kaffet, jordgubbarna och jag. Däremot två änder som valde att inte rasta hos oss idag.
Tvättmaskinen har fått göra tjänst och torktumlaren likaså. Nu får vi se om det kommer några småkärringar under kvällen, häxan är laddad med godis, så vi är redo.....
Nu blir det stickfåtöljen med hyfsat gott samvete, både gymbesök och rejält med frisk luft (om än i sittande ställning) borgar för detta. GLAD PÅSK gott folk!
 
Dubbelt upp idag i frukostägget....
 
Är du här nu igen? Kan man inte få äta ifred......
 
Skärtorsdagsmys på solaltanen.
 
Häxan är laddad så kom igen nu kärringar.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0