Datamek med middag

Idag skulle sonen dyka upp för att leverera och assistera vid uppgradering/byte av "låda" till makens dator. Dessutom justera min med minneskapacitet, om det gick.
Först såg jag dock till att ta den obligatoriska rundan till second hand, idag påbyggd med besök även hos Förr&Nu (pryl & prydnadsaffär i Tibro, nästan granne med Candela).
Är det någon som blir förvånad när jag talar om att det fanns grejer på båda ställena som jag handlade.
Därefter dags att dra sig åter mot hemmet. Men då jag passerade skylten "Sörgårdens inredning & loppis" vid riksvägen, som informerade om att det var öppet till 14.00, svängde helt sonika bilen in där närapå automatiskt.
Har varit framme där förut, men då var det inte öppet. Nu fanns det både loppis, fik och (visade det sig) dagens  tredje prylaffären att gå igenom. Även här fann jag lite "smått och gott".
Sen var det verkligen hög tid att ta sig hem och förbereda den av mig utlovade middagen, innan datajobbet skulle ta vid.
Det blev köttfärssås à la Gerd (dagen till ära, då jag fått gratulationer på namnsdagen från flera håll) med spagetti.
Tänkte sätta mig i stickfåtöljen och titta på engelsk fotboll, men visst ja, det är ju uppehåll på grund av VM-kvalen denna veckan. Fick "nöja mig" med kvalhockey istället (Västerås-Leksand). Det var så (not) spännande att jag somnade till flera gånger, trots att jag startat en ny tröja i kul färgkombination.
Gör här ett "ljug-avbrott" så vet ännu inte hur matchen slutar och följdaktligen ej heller vilket humör maken blir på. Men han roade sig ju igår med musik som verkade vara till belåtenhet, får väl påminna honom, om det skiter sig för Västerås (vilket verkar troligt).
Sonen mekar just nu, på köksbordet, med hans nya låda till datorn med nytt innehåll. Håll tummarna för att det  går bra, för både en Västerås-förlust och datastrul samtidigt skulle inte vara någon hit.
Vare sig för honom, eller mig..........och nu är det ett faktum, förlust för Västerås.
 
Här är den "förföriska" skylten, som lockade mig på avvägar.
 
Framme vid infarten....
 
...exteriören
 
Interiören i fika-delen.
 
Häftiga äggkoppar hittade jag där.....
 
sen återfärd mot riksvägen och hemmet.
 
Vintervy vid Örlenbadet med "hus på första parkett"
 
Sonen har anlänt och fadern erbjöd sig att bära in varorna. (brukar han aldrig göra när jag har handlat, hmm....)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0