Nya tröjor och äckliga våfflor

Idag vet jag inte riktigt vad som hände, för imorse var maken uppe en bra stund innan jag ens hunnit vakna. Men det resulterade iallafall i gröttallrik levererad till sängen. Lite senare lät han meddela att han tänkte fara till biblioteket i Tibro för att hämta en ljudbok som kommit.
Han försökte skicka meddelande till mig igår när jag befann mig i centralorten, men ibland blir tydligen hans telefon väldigt trött och orkar inte hålla kontakten med telefonnätet. Vilket även igår var fallet, konstaterade vi när jag kom hem och inte hade fått "pipet".
Han fick ytterligare ett uppdrag, (när han ändå skulle åka) att inhandla färska hallon och blåbär på Netto, som jag tänkte vi skulle ha på våfflor till kvällen. Våfflor tackar han aldrig nej till, så uppdraget blev för den skull ordentligt utfört.
Själv satte jag mig i stickfåtöljen och slutförde lillebrors "Spanientröja", som jag sedan tog en promenad ner till brevlådan och postade. Ganska bitande vind var det allt, men en liten promenad i verkligen frisk luft blev det ju ändå, att känna sig halvnöjd med ialllafall.
Började sen på en liten grön pippitröja, som nu bara saknar en ärm, sen är även den färdig. Jo jag känner mig ganska medveten om att jag kommit in i en period.....
Men jag kan ju inte låta bli och garn finns det, som bara skriker efter att få bli nyttjat och sånt kan inte undertecknad motstå. Blir lite av en mani, att testa tröjbilderna som poppar upp i knoppen.....
Gräddade sen våfflor till kvällsmat, tvingade i mig en (för man ska ju alltid smaka, som vi säger till barnen), men faktum kvarstår: Våfflor är inte gott! Inte i min mun iallafall.....
....men maken åt, så han var proppmätt, sa han.
 
Lillebrors tröja som startade sin resa till Stockholm i eftermiddag.
 
Gårdagens alster, som ännu inte har någon ny destination.
 
Visst ser det väl ut att vara idealiskt promenadväder, men inte för någon lång variant, kan jag vittna om...
 
Solen fastnade visst i trädklykan ikväll....
 
Den gick ner, men gav ingen mersmak.....
 
godare med en köttbullemacka, blev några kvar från middagen igår.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0