Risgrynspudding och tre avfärder....

Imorse var väckarklockorna inte fullt så tidigt satta som igår och bara storebror kom in från gästhuset till att börja med. Lillebror tog sig ytterligare lite längre sovmorron. Ingen gemensam frukost idag, men alla fick något i magen innan det skulle gås ut och åka skidor i trädgården, en sista vända innan återfärden till Stockholm.
Morfar skulle vara tidtagare och domare i varvloppen, både till fots och på skidor. Men försöket att köra stafett föll inte så gott ut kunde han senare berätta, innan han nös igen. Idag bröt det ut på honom, som jag tampats med sen i tisdags. Jag tror mig dock vara på bättringsväg, men inte riktigt fullt återställd än.
Fick ett tips av hårfrisörskan, när jag var på Ransbosalongen i förra veckan: Vispa tre ägg, blanda med en "stor korv" färdig risgrynsgröt och baka i ugnen, till risgrynspudding. Detta testade jag idag, samt bjöd bacon, sallad och lingonsylt till, som lunch. Storebror åt med god aptit, medan lillebror hade en del förutfattade meningar om maträtten, men med lite "list" så smakade även han och åt upp.
Igårkväll smakade vi på mat, Burma-style och jag tyckte det var riktigt gott, sen var det lördagsmys i soffan till Melodifestivalen. Nu vann ju inte min storfavorit, vilket jag innerst inne heller inte hade trott, men faktum kvarstår att låten är fortfarande bäst och kommer så vara, länge efter att man har glömt alla de andra bidragen, tro mig.
En lättnadens suck att inte Bananen vann iallafall och segraren var väl bland de mest hyfsade.
Efter att stockholmarna vinkats av fick jag ganska omgående ringa ett akutsamtal och kalla dom tillbaka. De hade glömt ett underrede till en barnstol, som vi själva glömde leverera när vi var uppe senast.
Vinka av igen och återigen in i huset, för varmt ute var det inte. Väl inne i köket, fick jag så syn på storebrors pjäxor och handskar, vilket föranledde ytterligare ett återkallande.
Dom blev ordentligt avvinkade, tre gånger totalt och har nu förhoppningsvis landat på Söder.
Själv har jag kollat Liverpool spöa Tottenham med 3-2, båda lagen spelar rolig fotboll och matchen var bra, men Liverpool är iallafall alltid Liverpool.....
 
Gårdagskvällens måltid: äggnudlar, kycklinggryta, friterade böngroddar och lite annat tillbehör, samt vin....
 
Genomgång av "reglerna" med domaren innan tävling.....
 
Klara, färdiga, spring....
 
 
Det var dä,dä....nu in i värmen.
 
...och så det obligatoriska fotot vid hemresan, taget vid första avfärden.
 
...och nu borde dom ha hunnit hem för längesen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0