Tisdagslunk

Som en av mina Facebook-vänner uttryckte det, "hade jag inte en tanke på att ta en promenad". Nej stugvärmen blev utnyttjad hela förmiddagen, kaffe drucket och stickprojekten stod på kö. Startade lillebrors tröja med de färger jag hade till buds. Han ville ha "Spanien-färger" hade han sagt. Nu gick det inte att göra exakt som han önskade, men kollar om det duger. Annars får jag väl sticka en tröja till....när jag kommer över nystan i rätt mängd och färg.
Gjorde sen en potatisgratäng med vitlök och köttfärs till middag, innan jag trotsade vädret och begav mig mot Tibro i fallande snö.
Levererade lite band till syprojekt i Hörnebo, där de för övrigt var förkylda igen, hela bunten. Sen blev det den vanliga tisdagsrundan till Candela och som vanligt, lite inköp.
Provianterade hos Tempo innan deadline, jag var nämligen "ålagd" en tid att vara hemma och överlämna bilen till maken, som skulle på möte i Tibro. I morfars gamla verkstad faktiskt, (numera Blåbandsgården) hade dom årsmöte i Idrottshistoriska sällskapet.
Men han blev inte så sen, då det var kvalseriehockey på TV och dom visar visst VÄSTERÅS.......
 
....hoppas att det duger, annars gör vi en ny.....
 
Band till Hörnebo, inköpta i Hjo igår.
 
"Nu är det jul igen".....eller julen varar intill "Påska" snarare kanske.
 
Lyckades byta lampa utan att flytta skänken, men det höll på att "skita sig", med porslinet inuti på glid en stund. Dock förolyckades inga föremål,....den här gången.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0