Utskälld och nästan bortblåst

Idag resonerade jag återigen med mig själv angånde fysisk aktivitet och lyckades ytterligare en gång inkassera vinst för mitt bättre jag. (Man får vara glad för det lilla och så länge det varar.)
Det resulterade i en promenad, först åt ena hållet i motvind och sedan åt andra hållet med medvind fram till Tempo.
Väl på affären införskaffade jag en bingolott till söndagens påskspecial och ända fram till sändningsdags tror jag nu stenhårt på att det är Lotten med stort L.
Motvind sen ända hem, vilket enligt makens mätningar med mobil-"appen" lär vara 650 meter. Det var ganska skönt med en varm dusch efter detta. Knallröd i ansiktet och en aning frusen, men ändå rätt svettig, kan jag nu resten av dagen "njuta" i min stickfåtölj. Tyvärr ingen sol att sätta sig i på altanhörnan ute idag, men vi får hoppas på morrondagen....
Lite avbrott för diverse matlagningsinsatser lär det bli, men har inte riktigt bestämt mig för kvällsmenyn ännu. Till lunch fick vi pyttipanna och valet står nu mellan bara sill och potatis, eller "plusmeny" med Jansson, prinskorv och köttbullar och en liten nubbe därtill.
Beslut tas alldeles strax......
 
Påskeld? nej förmodligen bara en gigantisk rishög efter kommunens gallringar av sly.
 
På väg nerför stigen till badviken vid sjön, blev jag ordentligt utskälld....
 
Tanken var god i sig, men vädret vill som synes inte riktigt samarbeta.
 
Monumentet över den tidigare Sågen, som fortfarande fanns här då vi flyttade hit 1980.
 
I väntan på bättre väder och sommargästernas "återtåg".
 
Mycket träd mot blå himmel....
 
Lunchgäster på flygande visit.
 
Efterrätt: melon, jordgubbar och glass med krossad choklad, smakade bra till eftermiddagskaffet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0