Det vet jag inte....

Idag var det regnigt som kontrast till det helt perfekta vädret vi fått ha de senaste dagarna. Var väl bara för att jag ställde frågan: Har sommaren kommit? i förra inlägget, kan jag tro.
Mycket sitta vid datorn är det hursomhelst, oavsett väder. Då gör det ju strängt taget inget om det passar på att regna just då.
Idag lät maken meddela att han hade ärende in till biblioteket och undrade om jag skulle hänga med till centralorten. Eftersom Tina på Tempo precis ringt och sagt att hon hade skyltar klara, inför söndagens "Loppis i lanthandeln" som behövde sättas ut för kännedom, hakade jag på.
Förutom makens ärende blev det en lokal turné medan regnet fortsatte att strila, som gick via Hörnebo, Hönsa, Blombacka, Bråbacka och Ransberg. Under bilfärden passade jag på att fråga maken vad vi skulle ha till middag idag? 
Onödig fråga egentligen, då jag med 99,9 % säkerhet redan vet svaret:(så också idag) "Det vet jag inte".
Givetvis serverades just detta önskemål, (med fri tolkning) idag i form av raggmunk med fläsk och lingonsylt.
visst är det härligt med ny inspirerande "input", när man själv har idétorka......
Änderna har också varit hit en sväng och nog äter dom solrosfrön. Men de "springer inte benen av sig" då det serveras, utan vaggar i sakta mak dit med en suck, (verkar det som).
Om jag däremot slänger ut lite brödbitar strax efteråt, blir det genast en annan fart på dom.
Nu skiner solen igen och syrenerna har slagit ut........
Stickfåtöljen nästa anhalt........ 
 
"Storskogen" susar förbi under bilfärden....
 
...på väg till "världsmetropolen" Hönsa för att affischera om loppis.
 
På ett fält lite längre därifrån, en ensam trana.
 
Maträtten "det vet jag inte" i fri tolkning....
 
Eftermiddagssnacks..mmmmmm.
 
Kommande kvällsmat.....
 
...och blommande syrener.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0