Fika, fas och foto

Idag visste jag direkt när jag vaknade att jag fortfarande hade ett huvud. "Me duele la cabeza" som spanjorerna säger, alltså "jag har ont i huvudet". Man kan kanske undra varför just denna fras har fastnat, men inte så många andra....
Det är turligt nog, inte speciellt ofta nuförtiden (peppar, peppar!), men ingen hit att vakna med det.
Piller och kaffe hjälpte så småningom, men lunch på byn med kompisen såg jag säkrast i att ställa in. Det blev en kopp kaffe till, hemma hos henne istället.
Tittade samtidigt in och hälsade på mina tröjor hos Rebdesign, ännu inga sålda men många hade tittat iallafall.
Ska ta hem dom på fredag så att dom får vara med, på Loppis i Lanthandeln, över helgen.
Sen var det dags att åka till Näringslivets Hus och skriva på "fas-pappren", så att det inte blir några luckor i datum att tjafsa om angående framtida ersättning.
Pratade en stund med ansvarig på AME och vi ska träffas längre fram för att strukturera upp vad jag ska göra (och var). Än så länge har jag utställningsprojektet och i sommar blir det ju lite riktigt jobb.
Som avslutning på "Tibro-resan" fick det bli ett pass på gymet, tillsammans med konståkningseliten minnsann. Där har jag nu också fått nytt passerkort av modernare variant, med nytaget foto och allt. Jodå, precis efter gympasset i svettigt tillstånd, blev såååå fint.
Men som han sa där i reception, då passar det ju bra till aktiviteterna. 
Maken har åkt på fotboll, medan jag har en deg som står på jäsning och nyligen talade om att den var färdig! 
Det kommer att bli matbröd av den.........nu!
 
Kan undra om dom fick nå'n fisk igårkväll?
 
...och dom här fattar lite trögt, måste ständigt påminnas om vad som gäller.
 
Får svalna lite innan jag smakar, luktar gott iallafall. Får bli gräslök från landet och rökt skinka på....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0