Mors dag....

Inte blev det nå'n frukost på sängen, som jag idag läst om på Facebook lite varstans, men sovmorron fick jag.
Nu är ju inte det något som är ovanligt, men ändå. Gratulationer kom förra helgen från dotter i Stockholm, som då på resande fot sett affischer utomlands och trott att hon missat....men det är ju bra med framförhållning, så då hade hon det gjort för iår. Sonen har väl också lite svårt att uppvakta idag, då han under senaste dygnet kört tur och retur Stockholm, för assyriskt bröllop. Enligt Facebook-uppdatering, lät han meddela vid åtta-snåret att han  var åter i Tibro, "safe and sound". Lite sömn på den utflykten är väl på sin plats.
Bonus-dotter i Hörnebo skickade hälsning på samma sociala medie och henne fick jag ju tårta hos igår....
Då var det bara mitt eget åtagande att fira mor, som återstod.
En tur till Hjo med andra ord, vilken startade med en del inköp på Tempo innan avfärd, till en liten diverse-korg jag gjort iordning till henne.
Första anhalt i Hjo blev dock Hem & Hobby, för påfyllning av tyg. Det fanns kvar av det jag skulle ha och några andra småfynd trillade också ner i shopping-korgen, innan det var dags att betala och dra vidare.
Var nog ett av de snabbaste besöken i den butiken på länge, nästan rekord, bara tjugo minuter gick det åt.
Efter sittning hos mor en stund var det dags att snabbt ta sig hem för att laga middag.
Inga behöver ju så fasansfullt mycket hjälp i köket, förstår inte att hon aldrig kan bli självgående, så man kan sätta sig vid dukat bord. Idag blev det panerad rödspätta som slank ner väldigt lätt, då jag hunnit bli riktigt hungrig.
Nu får det väl bli lite fotboll på burken, svenska cupen Djurgården-IFK Göteborg, men maken han föredrar som vanligt "gärdsgårdsserien" och har rest till Lyrestad för att se Fagersannas herrlag.
...men regnet, vem har beställt det? 
 
Lite av varje i en godis-korg till mor.
 
Det  var en hel del veteranbilar ute på vägarna idag, både som här med tak, men även utan.
 
Strax innan Tibro blommade rapsfälten vackert...
 
...och jag stannade vid Kyrkefalla kyrka, för att ta kort på Kyrkskolan, där morfar gick som barn....
 
..numera privatbostad.
 
På Karlsbrovägen inne i Tibro finns just nu många färger att se, på växtligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0